တကယ္ေတာ့ Facebook အေနနဲ႔ Bing ကို Search လုပ္တဲ့ေနရာမွာ တိတ္တိတ္ပုန္းေပါင္းထည့္ စမ္းသပ္ေနတာ နည္းနည္းေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ အခုမွ တရားဝင္ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကာ္ျငာတာပါ။ သူတို႔ေၾကာ္ျငာ ခ်က္ေတြအရ ရွာေဖြေရးအင္ဂ်င္ကို လူမႈကြန္ယက္ ဇာတ္သြင္းလိုက္တယ္လို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပစၥည္းတစ္ခု ရွာလိုက္တယ္။ ပံုမွန္အတုိင္းဆိုရင္ အဲဒီ ပစၥည္းက ဘယ္မွာရတယ္၊ ဘယ္ေစ်း စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူမႈကြန္ယက္ ဇာတ္သြင္းထားတဲ့ ရွာေဖြေရးအင္ဂ်င္မွာေတာ့ အဲဒီ ကုန္ပစၥည္းကို သူငယ္ခ်င္း ဘယ္ႏွစ္ေယာက္က ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဝယ္ထားတယ္၊ စသည္ျဖင့္ သိႏိုင္လာပါမယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ စကားေတြေတာင္ သိခ်င္ သိႏိုင္ပါဦးမယ္။ အဲဒီလိုေတြ အျပင္ Social Search ပံုစံေတြ တြဲစပ္လိုက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေၾကာ္ျငာမႈ ပံုစံေတြပါ ေျပာင္းလဲလာႏိုင္ပါတယ္။ တကယ့္ကို Search Engine ယဥ္ေက်းမႈကို ေတာ္လွန္ ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ေပါင္းစပ္မႈ တစ္ခုလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေပါင္းစပ္ေျပာင္းလဲမႈဟာ Google ရဲ႕ Search Business ကို သက္ေရာက္မႈ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Google ကလည္း အင္အားႀကီးမားတဲ့ ၿပိဳင္ဖက္တစ္ခု ျဖစ္လာေတာ့မယ္လို႔ ဝန္ခံထားပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ Google အေနနဲ႔ Social Network အပိုင္းမွာ ယခုထက္တိုင္ မထိုးေဖာက္ႏုိင္ေသးတဲ့ ျပႆနာလည္း ရွိေနတဲ့အတြက္ Social Search အေပၚမွာ ဘယ္လို ေနရာယူမလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။
Facebook အေနနဲ႔လည္း အေျပာင္းအလဲေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ျပဳလုပ္ေနခဲ့သလို၊ Microsoft အေနနဲ႔လည္း Bing နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ တီထြင္ႀကံဆေနတာ အားလံုးအသိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Google ဖက္မွာလဲ အဲဒီလိုပါပဲ။ Instant Search နည္းပညာသစ္ေတြ မိတ္ဆက္ၿပီး တစ္ျခား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေပါင္း မ်ားစြာကို ျပဳလုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ သံုးပြင့္ဆိုင္ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ေနရာကေန ခုေတာ့ ႏွစ္ဖက္ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ပူးေပါင္းမႈ ပံုစံကလည္း တကယ့္ ႀကီးႀကီးမာစတာႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္မႈ၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ရမွာကလည္း Search Business ဆိုေတာ့ ေစ်းကြက္ ေဝစု အမ်ားဆံုး ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ Google အေနနဲ႔ တစ္ခုခုေတာ့ အျမန္ဆံုးလုပ္ဖို႔ လိုလာေနၿပီဆိုတာ အားလံုး ခန္႔မွန္း မိပါလိမ့္မယ္။
ေရွ႕ေလွ်ာက္ျမင္လာရမယ့္ ပံုစံေတြမွာ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကို ရွာလိုက္တာနဲ႔ Social Search ပံုစံ ျဖစ္လာပါေတာ့မယ္။ ကုန္ပစၥည္းအတြက္ သတင္းအခ်က္အလက္ ေပးရံုသက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ ဘယ္သူေတြ ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတာကအစ သိႏိုင္ေတာ့မယ့္ အေျခအေနပါ။ အဲဒီအျပင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အျမင္ေတြနဲ႔ ဝယ္သင့္ မဝယ္သင့္ ဆံုးျဖတ္တဲ့ သေဘာေတြပါ ျဖစ္လာပါေတာ့မယ္။ ကုန္ပစၥည္းေရာင္းသူ ေတြအေနနဲ႔လည္း Facebook နဲ႔ Bing ကို ဘယ္လိုမွ ေမ့ထားလို႔ မရေတာ့တဲ့ အေနအထား ျဖစ္လာပါေတာ့မယ္။
လက္ရိွ Search Engine ႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ Google နဲ႕ Yahoo! တို႕ရဲ႕ၿပိဳင္ပြဲထဲကို Bing က သံုးပြင့္ဆိုင္ ၿပိဳင္ပြဲအျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ပါၿပီ။
လက္ရိွခ်န္ပီယံ Google ကုမၸဏီကေတာ့ အင္တာနက္တြင္ရွာေဖြမႈႏႈန္း ၇၂.၂၅% ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ထားဆဲပါ။ Yahoo! က ဒုတိယေနရာေတြရပ္တည္ေနၿပီး Microsoft ရဲ႕ Bing ကေတာ့ တတိယေနရာကေန ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႕ေျခလွမ္းစတင္ေနပါၿပီ။
ကမာၻေက်ာ္ နည္းပညာ ကုမၸဏီႀကီးေတြရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲကေတာ့ လွသထက္ လွလာၿပီလို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ ဆက္လက္ ေစာင့္ၾကည့္ပါဦးစို႔လားဗ်ာ။
Source : Myanmar Tutorial
0 comments